توسعه ظرفیت های دانش بنیان و مدیریت سیلاب
دومین جلسه کارگروه تخصصی آبخیزداری در ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با حضور کارشناسان حوزه اجرایی آبخیزداری و اعضای بخش تحقیقات حفاظت خاک و آبخیزداری برگزار شد.
در این نشست، ظرفیتها و زمینههای همکاری با شرکتهای دانشبنیان در حوزه آبخیزداری مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای بهرهگیری از توانمندیهای فناورانه و نوآورانه این شرکتها در توسعه طرحهای آبخیزداری، مدیریت منابع آب و خاک و تجاریسازی دستاوردهای پژوهشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین روند پیشرفت و اتمام مطالعات مدیریت سیلاب در شش حوضه رزوه–چادگان، حسینآباد نجفآباد، تنگ قاپوچی شهرضا، بنوید نائین، مهاباد اردستان و مشرف به شهر اردستان بررسی شد.
در پایان، بر تقویت تعامل میان بخشهای اجرایی، پژوهشی و فناورانه، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان و تسریع در تکمیل مطالعات مدیریت سیلاب به منظور ارتقای اثربخشی طرحهای آبخیزداری تأکید شد.



نظر شما :